Bordsoppis och bytardag

Bordsloppis och bytardag

Lördagen den 16/4 hade vi Bordsloppis och bytardag i kyrkan. Som vanligt var detta väldigt populärt. Alla bord var uppbokade, med några på kölista, och det var en hel del som lämnade in saker till bytardagen.

Innan klockan blev elva var det en lång kö utanför kyrkan och det var väldigt välbesökt under hela tiden. Det blev många som gjorde fynd och gladde sig över det .

Vi hade caféet öppet under hela tiden och där kunde man bl.a. köpa mackor, bullar, wienerbröd och kladdkaka. Det fanns möjlighet att köpa lotter, godis och att få fiska upp något i en fiskedamm.

Det var scouterna som arrangerade dagen för att samla ihop pengar för att kunna åka på ett stort scoutläger sommaren 2017. De gjorde ett jättebra jobb! Tack även till alla andra som hjälpte till.

När dagen avslutades var det många som lämnade kvar det som de inte fick sålt och det får stå och vänta tills det är dags att starta upp Sommarcafé & Loppis efter midsommar.