Gudstjänst 15 januari

”Det handlar om uppdraget” är temat på söndagens missionsgudstjänst. Ulla och Peder Ericsson, som varit församlingens missionärer i Nepal, rapporterar om arbetet i det jordbävningsdrabbade landet. Dessutom kommer Billy Blazer och Lotta Berger att berätta om upplevelser och möten med människor i andra kulturer både i Sverige och utomlands. Gudstjänsten är en helhet som börjar i kyrksalen och fortsätter i caféet med fika och panelsamtal som Jonas Fållsten leder. Vi har tillfälle i samtal att ställa frågor och ge synpunkter hur församlingens uppdrag kan utformas under 2017. Spännande! För gudstjänsten ansvarar gudstjänstgrupp 3 och Missions- och Evangelisationsrådet.

Klicka här för att komma till kalendrar med samtliga planerade gudstjänster och samlingar.