Ny missionär sänds ut från Lundhagskyrkan till Nepal

Mission betyder sändning –
Lundhagskyrkans DNA.

Församlingens världsvida uppdrag blev tydligt i söndagens gudstjänst då församlingens medlem Kristin Ottosson i en sändningsakt fick församlingens förbön inför sitt väntande uppdrag i Nepal.

I sitt vittnesbörd berättade Kristin om sin tjänst som bland annat bildlärare i en kristen internationell skola med 200 elever från 18 nationaliteter. Både som missionärsbarn uppväxt i Nepal och sedan själv arbetat har Kristin både en känsla för människorna i landet och längtan efter att få bidra med sin erfarenhet och expertis.

Lundhagskyrkans råd för mission och evangelisation har beslutat att Lundhagskyrkan är sändande församling och att Kristin får en relation till Evangeliska frikyrkan som associerad medarbetare.

Följ församlingens medarbetare i olika uppdrag i olika länder i deras rapporter på församlingens hemsida. Kontakta gärna våra medarbetare. En hälsning betyder så mycket.

Du kan följa det som läggs upp kring Kristins uppdrag under missionsfliken i toppen, där även våra andra missionärer finns upplagda.