Barn & Ungdom

Vi har barn- och ungdomsgrupper för alla åldrar och det finns säkert någon grupp som passar dig!

Du behöver inte föranmäla dig till någon grupp, utan du är välkommen att komma och prova på när du vill. Verksamheten är kostnadsfri.

KONFA/KRISTENDOMSSKOLA:

På fredagar 18:00-19:30 har vi kona/kristendomsskola för de som går åk7-9. Vi träffas och pratar om Bibeln, Gud, vem Jesus var och vad han gjorde. Varför korsfästen Jesus? Kopplat till det här så pratar vi mycket om identitet, vem är jag, vad tänker jag, vad tror jag? Om du har frågor så hör av dig till henrik@lundhagskyrkan.se

TAKET:
Går du i 6:an och uppåt, är sugen på ”gött häng”, roliga aktiviteter och samtidigt lära känna Jesus? Då är TAKET platsen för dig. TAKET träffas på jämna fredagskvällar med drop-in från 20.00. Följ oss på @takethovsta för mer information om vad som händer.

Upplägget för kvällarna är:

• 20.00 Kiosk
  • 21.00 Andakt
  • 21.30 Aktivitet
  • 22.30 Åk 6 går hem
  • 0.00 Taket stänger

Varmt välkommen!!

SCOUTERNA:
SCOUTERNA är mycket ute och lär sig bland annat om naturen, sjukvård, eldning, matlagning och  hur man är en bra kompis. Oftast är vi i patruller men ibland ses vi alla gemensamt. Scouterna är från åk2 och uppåt. Följ oss på @lundhagskyrkans_scouter

Vi ses på tisdagar kl. 18:00–19:15.

ELAIA:
Går du i årskurs 4-6 och vill hitta på roliga aktiviteter eller har frågor om den kristna tron då är du varmt välkommen till ELAIA! Vi träffas i kyrkan på fredagar 18:00 – 19:30.

Häng på!

KYRKRÅTTORNA:

KYRKRÅTTORNA är för dig som är 5–7 år och som tycker om att pyssla, leka, baka och vara ute. Vi träffas udda veckor på onsdagar kl. 18:00–19:00.

ÄVENTYRET:

ÄVENTYRET träffas på söndagar under gudstjänsten, start kl.11.00. Vi välkomnar de allra minsta upp till 12 år. På ÄVENTYRET växer vi i tro och har en kul stund tillsammans.

Välkommen hit!