Hur kan jag göra det bästa av resten av mitt liv?

Kom och lyssna på Hans Jansson i Lundhagskyrkan 27/10 kl. 18

”En bra fotbollsspelare är inte bara en spelare som kan göra fantastiska saker med bollen på egen hand, utan en spelare som kan lägga fina passningar till andra … Det gör att andra spelare kan få bra förutsättningar att lyckas. Det här är någonting vi kan utveckla och bli riktigt bra på under livets andra halvlek.” (Hans Jansson, Inför livets andra halvlek)

På söndag kl 18 får vi besök av Hans Jansson, pastor i Kungsporten i Huskvarna. Han avslutar sin Norrlandsturné hos oss och kvällen har temat ”Hur kan jag göra det bästa av resten av mitt liv?”.

Välkommen till ett kvällsmöte som är en del av vår lärjungaskola!

Hans Jansson är pastor i Kungsporten i Huskvarna (EFK) och författare till böckerna Mästerlikt ledarskap och Inför livets andra halvlek. Hans har en passion för den kristna församlingen och är en mycket inspirerande förkunnare som med humor och jordnära exempel är lätt att lyssna till. Utan tvivel trivs han i sin uppgift och i förordet till en av sina böcker skriver han: ”Om jag fick leva om mitt liv hundra gånger så skulle jag bli pastor varje gång”. Förutom pastorstjänster i t.ex. Huskvarna och Falun har han sedan ungdomen rest runt och talat på konferenser runt om i landet. När vi fick erbjudandet om ett besök tänkte jag att det skulle passa utmärkt inom ramen för vår lärjungaskola om församlingens uppdrag och gåvor. Hos oss kommer temat att vara ”Hur kan jag göra det bästa av resten av mitt liv?”. Hans är ute på en Norrlandsturné i samarbete med tidningen Världen i dag och den avslutas hos oss i Lundhagskyrkan söndag 27 okt kl 18.

Hans Janssons turné

Om du vill veta vad som händer just nu i de olika verksamheterna, väljer du någon av länkarna i menyn här till höger