Samtalskväll om Halloween och Allhelgona

Halloween/Allhelgona, vad tänker du?

Det finns många olika åsikter om både Halloween och Allhelgona. Vi närmar oss helger som en del bävar inför medan andra ser möjligheterna att få fira tillsammans med vänner eller familj. Hur ska man göra med firandet av högtider och traditioner som till stor del bärs upp av kommersialismen, som inte har sina rötter i den kristna tron eller som har det men kanske inte stämmer med vår teologiska förståelse?

På söndag den 29 oktober kl. 18.00 är du välkommen till Lundhagskyrkan för att dela med dig av dina tankar inför den kommande helgen. Tillsammans kan vi hjälpa varandra att förstå lite mer och kanske hitta fungerande förhållningssätt. För den som vill finns det smörgåsar att mumsa i sig och något varmt att dricka.

Välkommen!

Monica R Sturzenbecker, barn- och familjepastor i Lundhagskyrkan