Ungdomspastor/ledare

Hovsta Frikyrkoförsamling, Lundhagskyrkan söker Ungdomspastor/ledare på 50 %

Om oss som församling:

Hovsta Frikyrkoförsamling, Lundhagskyrkan, (i en av Örebros norra stadsdelar) är en ung, livfull och växande församling med drygt 200 medlemmar.
Församlingen är ansluten till Evangeliska Frikyrkan (EFK) men vill vara öppen för samarbete och gemenskap med andra kyrkor, samfund och ideella organisationer.
Vår vision: Vi vill vara en församling som möter människors behov, gör Jesus Kristus känd och växer i lärjungaskap.
Det är en församling som präglas av ett stort engagemang där många är delaktiga. Församlingen har ett omfattande barn- och ungdomsarbete med bl.a. söndagsskola, kristendomsskola, scouter och ungdomsgården TAKET (på fredagskvällar).
Vi har bl.a. Fredagscafe under terminerna och Loppis/Sommarcafé på sommaren. Vi samarbetar med bl.a. Axbergs församling.
Församlingen har idag en halvtidsanställd pastor och en halvtidsanställd barn- och ungdomspastor.

Anställningens omfattning och inriktning:

Vi söker en ungdomspastor/ledare för en halvtidsanställning.
Vi söker en utåtriktad och positiv person som har en kristen tro och delar församlingens tro och värdegrund.
Du brinner för församling och arbete bland ungdomar.
Du behöver ha goda ledaregenskaper, kunna inspirera din omgivning, vara van vid att ta initiativ och kunna arbeta självständigt men även kunna samarbeta med andra.
Du kommer att arbeta tillsammans med våra övriga pastorer.
Du tycker om att skapa relationer med ungdomar och vara ett stöd i unga människors andliga och sociala utveckling. Du kommer att ha ett särskilt ansvar att stötta de många frivilliga ledare som församlingen har och hålla i ledarsamlingar.
Vi vill att du är med och utvecklar de verksamheter och mötesplatser som församlingen har för ungdomar.
Du kommer att ha huvudansvar för ungdomsgården TAKET på fredagskvällarna och de frivilliga ungdomsledarna där.
I anställningen ingår också att åka med som ledare på ungdomsläger företrädesvis på skollov, och att ansvara för kristendomsskolan (”konfa”).
Bibelundervisning för ungdomar, medverkan i gudstjänster och att hålla kontakt med skolor i kyrkans närhet ingår också i anställningen.

Erfarenhet: Tidigare ledarerfarenhet från församlingsarbete.

Utbildning: Ledarskapsutbildning/någon form av teologisk utbildning

Tillträde: Till Höstterminen 2016

Vid frågor om anställningen kontakta Urban Jerlström, urban.jerlstrom@telia.com , Rune Jonsson, rune@lundhagskyrkan.se eller Sven Landh, sven@lundhagskyrkan.se

CV och personligt brev skickas till personalansvarig Sven Landh, sven@lundhagskyrkan.se senast 2016-05-25. Ansökningar behandlas löpande.